czytam sobie wyniki wyborow i przecieram oczy ze zdumienia bo widze ze moja dawna pania prof od rosyjskiego, ole konieczna na liscie plac. Widac ze nauczycile przede wszyskim liceum zaczynaja szukac sobie iinych dochodowych zajec. ( bibloteka jest za slabo platna pewnie). no coz pani olu, chcialoby sie powiedziec po rosyjsku. " szczastie eto nie ch... w ruki nie wazmiosz"" ..... a jednak jak widac wazmiosz.
To skandal isz w nakielnickich włościach nadal nie ma zimy, a młode organizmy nakielnickich uczników nie mają gdzie jeździć na nartach. A lekarze nie mają kogo składać do kupy.
Ubolewam isz pan burmiszcz jeszcze nie nawiózł śniegu spod Karpackich gór. Apeluję o pamięć!
# Budynek dworca stacji Nakło z chwilą zawieszenia ruchu kolejowego związanego z obsługą podróżnych, na linii Gniezno - Chojnice spełnia rolę budynku przystankowego, którego teoretycznie czas pobytu podróżnego jest krótszy niż 2 godziny, gdyż podróżny korzysta z usługi przewozowej na dany pociąg bez potrzeby przesiadki i skomunikowania z pociągiem innej linii kolejowej.
Stąd zbędnym jest funkcjonowanie na stacji Nakło dla obsługi podróżnego obiektu ubikacji publicznej.
Również obecnie zagospodarowanie budynku dworcowego przez inne podmioty gospodarcze nie wymaga dla klientów tego zagospodarowania funkcjonowania ubikacji ogólnodostępnej. dobre a jesli ktoś przyjeżdza do nakła ?
sara, czy taki masz kaprys czy to wrodzony kompleks aby zasmiecać każde forum na którym pojawiaja sie twoje wpisy ? Lublin to ładne miasto ale widac że wyjątkowo źle wpływa na twoją pustke pomiędzy skroniami...albo twoją ..........przecież to są bieżące wiadomosci
06-12-2006 (16:1
Policjanci zatrzymali trzech oszustów z Nakła, którzy fał-szowali znaki identyfikacyjne znanej firmy. Zatrzymani rozprowadzali podrobiony towar nie tylko w województwie kujawsko-pomorskim, ale także w innych regionach Polski.
Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy i z Komendy Powiatowej Policji w Nakle zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej zatrzymali trzy osoby pod zarzutem fałszowania znaków identyfikacyjnych. Na ślad przestępczej działalności grupy wpadli kilka miesięcy temu, gdy na targowiskach zaczęły sie pojawiać wiertarki z podrobionymi znakami towarowymi znanej firmy. Policjanci zdawali sobie sprawę , że zatrzymywane przez nich osoby to tylko "płotki". Chcieli poznać "mózgi" tej operacji. - Bez problemu rozszyfrowali mechanizm przestępczego procederu. Wiedzieli też, że podrobiony towar wypływał na rynek z Nakła - poinformowała oficer prasowy komendanta powiatowego policji w Nakle mł. asp. Monika Kachel-Wiśniewska.
- Delikatnie podchodzili do sprawy by nie spłoszyć oszustów. Kiedy 29 listopada jednocześnie weszli do trzech nakielskich mieszkań zatrzymali dwóch mężczyzn i kobietę na gorącym uczynku, podczas dokonywania fałszerstwa - dodała. Nadmieńmy, że zatrzymani mężczyźni są w wieku 30 i 45 lat, zaś kobieta ma 59 lat.
To im za pomocą internetu dostarczono partię elektronarzędzi, a wkrótce po tym przesyłkę ze sfałszowanymi znakami towarowymi. Policjanci zatrzymali oszustów w trakcie przyklejania sfałszowanych naklejek na wiertarki.
Z zabezpieczonego materiału dowodowego wynika, że sprawcy zamawiali towar przez internet. Za sprowadzone wiertarki płacili po 30 złotych za sztukę. Sprzedawali je potem pod fałszywą marką po 150 zł za sztukę. Tymczasem sprzęt tego typu od producenta w sklepie kosztował około 250 zł za sztukę. Podczas przeszukania policjanci zabezpieczyli 82 sztuki różnego rodzaju sprzętu, w tym: wiertarki, szlifierki kątowe i piły ręczne oraz opakowania do nich i fałszywe oznaczenia.
- Sprawa ma charakter rozwojowy. Wynika z niej, że sprawcy działali nie tylko w województwie kujawsko-pomorskim, lecz także w Wielkopolsce, na Pomorzu i Podlasiu - wyjaśniła Monika Kachel-Wiśniewska. - Wszystkim podejrzanym postawiono zarzut fałszowania znaków identyfikacyjnych - dodała.
biorą przykład z władzy -a co z dużymi mozgami dobre pytanie
sara, czy taki masz kaprys czy to wrodzony kompleks aby zasmiecać każde forum na którym pojawiaja sie twoje wpisy ? Lublin to ładne miasto ale widac że wyjątkowo źle wpływa na twoją pustke pomiędzy skroniami...
Reporterzy TVN i „Gazety Wyborczej” odkryli kolejną aferę, w wyniku której przepadają publiczne – nasze – pieniądze. Kolejny raz – który to już w ostatnim czasie? – okazuje się, że w naszym kraju wszystko jest na opak. Politycy, których wybraliśmy, by sprawnie zarządzali naszymi miastami, zajmują się – delikatnie mówiąc – marnowaniem miejskich pieniędzy… Policja zachowuje się tak, jakby sama sobie chciała utrudnić śledztwo, które miało doprowadzić do ujęcia winnych…
Kilka lat temu w Bydgoszczy zawiązały się dziwne układy między ówczesnymi władzami miasta, wywodzącymi się z SLD, a klubem sportowym Polonia. Polonia tonęła w długach, stała na krawędzi bankructwa. Kłopoty nie zaprzątały głów władz klubu, bo w każdej chwili mogli być pewni, że w biedzie nie opuszczą ich władze miasta. Bydgoski ratusz bez żenady spełniał każde finansowe życzenie Polonii. Niezapłacone rachunki? Są pieniądze. Co z tego, że klub je dostaje i rachunków nadal nie płaci, skoro pieniądze idą na organizację bankietów… ku czci władz miasta. Żeby było śmieszniej, Polonia współfinansuje kampanię wyborczą SLD. Niestety, kto inny wygrywa wybory. Ochronny parasol znika.
Bądźmy jednak spokojni – historia toczy się przecież w Polsce i nie może się skończyć tak prosto. Policjanci z Wydziału Przestępstw Gospodarczych Komendy Miejskiej Policji wszczynają dochodzenie. Są pierwsi oskarżeni, następują aresztowania, m.in. dyrektora klubu, skądinąd SLD-owskiego prominenta. Podejrzenia kierują się ku coraz wyżej postawionym osobom tzw. publicznego zaufania. Jaką rolę w topieniu publicznych pieniędzy miał prezydent Bydgoszczy, jaką jego zastępca i niektórzy z pracowników magistratu, którzy z urzędu zajmowali się Polonią? Policjanci są przekonani, że mają wystarczające dowody, by postawić zarzuty włodarzom miasta. Wtedy wybucha afera – kilku podwładnych prowadzącego śledztwo szefa WPG zostaje oskarżonych o wzięcie łapówki od handlarki z bazaru. Szef zostaje zawieszony w czynnościach zawodowych, choć oskarżeni policjanci przyznają, że nie wiedział o ich przestępstwie. Sprawa afery „magistrat – Polonia” przechodzi do Komendy Wojewódzkiej. I natychmiast stopuje: nie ma już nowych zarzutów. W międzyczasie aresztowany dyrektor Polonii wychodzi za kaucją. Czyli: wszyscy o wszystkim wiedzą, ale nikt nie jest niczemu winien.
Reporterzy TVN i „Gazety Wyborczej” odkryli kolejną aferę, w wyniku której przepadają publiczne – nasze – pieniądze. Kolejny raz – który to już w ostatnim czasie? – okazuje się, że w naszym kraju wszystko jest na opak. Politycy, których wybraliśmy, by sprawnie zarządzali naszymi miastami, zajmują się – delikatnie mówiąc – marnowaniem miejskich pieniędzy… Policja zachowuje się tak, jakby sama sobie chciała utrudnić śledztwo, które miało doprowadzić do ujęcia winnych…
A może jednak? Sprawę podejmują dziennikarze, dowiaduje się o niej cała Polska. Okazuje się, że chociaż można spróbować coś wyjaśnić. Minister sprawiedliwości przekazuje nadzór nad prokuratorskim dochodzeniem Prokuraturze Apelacyjnej w Gdańsku, komendant główny policji zleca kontrolę, która ma wykazać, czy usunięcie policjanta prowadzącego śledztwo nie było prowokacją. Swoje śledztwo kontynuują także dziennikarze.
W reportażu, który został pokazany w ostatnim wydaniu Superwizjera TVN, nasz reporter skoncentrował się na policyjnym wątku afery. Kto podjął decyzję o przekazaniu sprawy z Komendy Miejskiej do Komendy Wojewódzkiej Policji? Kto osobiście stał za odsunięciem od sprawy Krzysztofa Mikietyńskiego, szefa Wydziału Przestępstw Gospodarczych Komendy Miejskiej Policji? Oczywiste jest, że w podobnej sytuacji każdy ma prawo zadać pytanie - jakie było stanowisko przełożonych policjanta? Tym bardziej, jeśli są osoby, które stawiają im konkretne zarzuty. Autor reportażu dotarł do wysokiego rangą funkcjonariusza Komendy Wojewódzkiej, który opowiedział o budzących wątpliwości układach w bydgoskiej policji. Czy jego wersja jest prawdziwa? To mogą ustalić tylko organa sprawiedliwości. Ale skoro takie zarzuty są, to można oczekiwać, że ustosunkują się do nich funkcjonariusze odpowiedzialni za pracę komendy: w programie Superwizjera TVN odniósł się do nich Henryk Tokarski, dziś zastępca komendanta głównego policji, a komendant wojewódzki policji w Bydgoszczy w czasie, gdy Mikietyńskiego odsunięto od śledztwa.
Wiele wskazuje na to, że decyzja o przekazaniu śledztwa policjantom z Komendy Wojewódzkiej zaszkodziła mu, pomogła zaś osobom podejrzanym o niegospodarność w budżecie Bydgoszczy. Autor reportażu usłyszał od szefa Wydziału Prewencji KW, że nie był przygotowany na tę sprawę: gdy miejski wydział składał się z 10 osób, jego – z 3, na dodatek nie tak dobrze w niej zorientowanych. W Bydgoszczy pracuje teraz komisja powołana przez Komendę Główną: pozostaje mieć nadzieję, że kontrola zostanie przeprowadzona rzetelnie.
Na razie jedyną osobą, która ucierpiała wskutek afery bydgoskiej jest… policjant, który postanowił ją rozpracować. Krzysztof Mikietyński nadal pozostaje bez pracy. Czy dla człowieka uczciwego i bezkompromisowego jest jakieś zajęcie w państwie opartym na układach i kulcie nieuczciwości?
6. Ofiara ma prawo do bezpieczeństwa i ochrony oraz poszanowania jej życia rodzinnego i prywatnego. Ofiary nie wolno ponownie dręczyć - należy dołożyć wszelkich starań, by uniknęła ona powtórnej wiktymizacji. Oznacza to zakaz wkraczania w prywatność ofiary i jej rodziny ze strony wszystkich, którzy stykają się z nią w związku z popełnionym przestępstwem, w szczególności: przedstawicieli organów państwowych, służb medycznych i socjalnych, mediów.
(art.8 Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności z 1950 r [KE], art.191§3, 20 kpk).
7. Ofiara ma prawo do traktowania ze szczególną troską i powagą przez organy wymiaru sprawiedliwości i organy ścigania. Postępowanie w sprawie powinno być prowadzone tak, by uwzględniać interesy i stan ofiary. Jej przesłuchania winny być: ograniczone do minimum, prowadzone w sposób kulturalny, wolne od opóźnień, odwołań i zmuszania ofiary do wielokrotnego przeżywania na nowo tragedii jakiej doświadczyła.
(art.30 Konstytucji RP, art. 231 kk)
8. Ofiara ma prawo do bezpieczeństwa osobistego, a obowiązkiem Policji i prokuratury jest jej to bezpieczeństwo zapewnić.
(art.14.3 i 15.1 pkt 3 Ustawy o Policji, art. 231§1 kk).
9. Ofiara może zażądać utajnienia swoich danych osobowych.
(art.184 kpk).
10. Ofiara ma prawo domagać się zastrzeżenia danych dotyczących jej miejsca zamieszkania do wyłącznej wiadomości prokuratora lub sądu.
(art.191§3 kpk)
11. Ofiara ma prawo do zachowania anonimowości w sprawozdaniach prasowych, telewizyjnych, w internecie i w innych mediach, dotyczących jej sprawy.
(art.13 pkt.2 Ustawy Prawo prasowe)
12. Właściwe organy państwowe są zobowiązane do przyjęcia każdego zawiadomienia o przestępstwie zgłoszonego przez ofiarę i podjęcia odpowiedniej interwencji. Dotyczy to również sytuacji gdy zagrożenie pochodzi od osoby dla ofiary bliskiej lub gdy ofiarą jest dziecko.
(art.9, 10, 12 kpk. Art.15.1. pkt.3 Ustawy o Policji, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 września 1990 r. (DZ.U. Nr 70 poz.409) w sprawie tryby legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów).
13. Właściwe organy państwowe są zobowiązane do przyjęcia każdego zawiadomienia zgłoszonego przez osobę trzecią i podjęcia odpowiedniej interwencji
(art.304 kpk, 231 kk).
14. Ofiara ma prawo do uzyskania fachowej pomocy: psychologicznej, medycznej, materialnej i prawnej od momentu zgłoszenia naruszenia lub groźby naruszenia dobra prawem chronionego. Oznacza to m.in. prawo do wsparcia psychicznego, prawo do fachowej pomocy psychologicznej i prawnej od momentu zawiadomienia o przestępstwie.
15. Ofiary przestępstw o podłożu seksualnym powinny być przesłuchiwane przez funkcjonariuszy Policji samej płci, a gdy ofiarą jest dziecko przesłuchanie powinno odbywać się w obecności psychologa lub osoby, którą dziecko darzy zaufaniem.
16. Ofiara nie powinna być narażona na dodatkowe dolegliwości wynikające z konieczności kontaktu ze sprawcą czynu niedozwolonego. W sądach powinny istnieć odrębne pomieszczenia dla ofiar przestępstw, by nie były one narażone przed rozprawą na kontakt z oskarżonym, jego bliskimi i znajomymi.
IV. Prawo ofiary jako strony postępowania karnego do wymiaru sprawiedliwości
17. Ofiara ma prawo do swobodnego dostępu do wymiaru sprawiedliwości. Ofiara ma prawo w granicach przewidzianych w ustawie w sposób wolny od jakiegokolwiek przymusu lub oporu kształtować swoje interesy prawne.
(art. 6 KE).
18. Prawo ofiary do pomocy i reprezentacji prawnej powinno być przynajmniej zrównane z prawami przysługującymi oskarżonemu. Ofiara powinna mieć np. prawo do bezpłatnego pełnomocnika, w tych samych przypadkach, w których przyznaje się prawo sprawcy do obrońcy z urzędu.
19. Ofiara w sprawach o przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego może działać jako strona w charakterze oskarżyciela posiłkowego. Od wniesienia aktu oskarżenia aż do momentu jego odczytania w sądzie ofiara może złożyć oświadczenie, że chce działać jako str
1. Ofiarą w rozumieniu Karty jest osoba fizyczna, której dobro prawem chronione zostało bezpośrednio naruszone lub zagrożone przez przestępstwo, a także jej najbliżsi.
(art.115§11 kodeksu karnego [kk], Rezolucja 40/34 Zgromadzenia Ogólnego ONZ z 29.XI.1985, Deklaracja Podstawowych Zasad Sprawiedliwości Dla Ofiar Przestępstw i Nadużyć władzy , pkt. A [ONZ85], art.47 Konstytucji RP, art.49 i art.51§2 kodeksu postępowania karnego [kpk]).
2. Ofiara ma prawo do: (1) pomocy; (2) godności, szacunku i współczucia; (3) wolności od wtórnej wiktymizacji; (4) dostępu do wymiaru sprawiedliwości; (5) mediacji i pojednania ze sprawcą; (6) do restytucji i kompensacji.
(ONZ 85, Art.2 Konstytucji RP, Art.2§1 kpk)
3. Ofiara niezależnie od tego, czy ujawniony został sprawca przestępstwa i czy ma miejsce postępowanie karne (kiedy ofiara uzyskuje status pokrzywdzonego), bądź cywilne (kiedy ofiara uzyskuje status poszkodowanego) oraz niezależnie od więzi rodzinnej łączącej sprawcę i ofiarę winna uzyskać potrzebną jej pomoc prawną, materialną, medyczną, psychologiczną i socjalną.
4. Ofiara ma prawo do traktowania jej z godnością, szacunkiem i współczuciem. Do szczególnego przestrzegania tego prawa zobowiązani są przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości, służby zdrowia i służb socjalnych.
(art.47 Konstytucji RP, art.1 ust.2 oraz art.14.3 Ustawy o Policji z 1990 r., Deklaracja o Policji, przyjęta w 1979 r. przez Radę Europy oraz Kodeks ONZ postępowania funkcjonariuszy porządku prawnego (Rezolucja nr 34/169 Zgromadzenia Ogólnego ONZ z 17 XII 1979 r.), art.30 Ustawy o zawodzie lekarza w zw. z art.12 i art.13 Kodeksu etyki lekarskiej z 1993 r, art.8 kodeksu postępowania administracyjnego z 1960 r [kpa]).
5. Nie można przerzucać odpowiedzialności za przestępstwo ze sprawcy na ofiarę. Nie można usprawiedliwiać przestępstwa tradycją, kulturą, stereotypami minimalizującymi winę sprawcy.
Wszystkie polskie organizacje, instytucje i osoby prywatne stykające się w swojej pracy z ofiarami przestępstw postanowiły dla poprawienia sytuacji ofiar w Polsce podpisać ten dokument.
Mając na względzie:
a) Zagwarantowaną w Konstytucji Rzeczpospolitej przyrodzoną i niezbywalną godność człowieka i obywatela, będącą źródłem jego wolności i praw, które władze publiczne mają obowiązek szanować i chronić (art. 30 Konstytucji RP);
b) Fakt, iż Rzeczpospolita Polska jest państwem prawa, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej, w którym każdy ma obowiązek przestrzegania prawa (art. 2 i art. 83 Konstytucji RP);
c) Zalecenia wypracowane przez międzynarodową społeczność kształtujące politykę postępowania z ofiarami przestępstw, a w szczególności:
- Deklarację ONZ o podstawowych zasadach sprawiedliwości dla ofiar przestępstw i nadużyć władzy z 1985 r.
- Europejską Konwencję o kompensacji dla ofiar przestępstw popełnionych z użyciem przemocy z 1983 r.
- Zalecenia Rady Europy Nr R(85)11 w sprawie pozycji ofiary w prawie i procesie karnym
- Zalecenia Rady Europy Nr R(87)21 w sprawie zapobiegania wiktymizacji i pomocy dla ofiar przestępstw;
oraz
d) rozumiejąc, iż posiadanie prawa oznacza rzeczywistą możliwość korzystania z procedur gwarantujących ich realizację, zwłaszcza gdy są one naruszane lub nie wypełniane;
e) rozumiejąc potrzebę podniesienia kultury prawnej poprzez realną egzekucję praw obowiązujących;
f) kierując się dobrem ofiar przestępstw oraz chęcią pomocy i naprawienia doznanej przez nie krzywdy
Nie udało się nam ustalić co dalej będzie porabiał ustępujacy burmistrz Nakła Piotr Centała.
Nie potwierdziły się plotki jakoby miał on otrzymać jakąś posadę w urzędzie gminy lub w jego jednostkach. - Nic nie wiem o tym bym miał zatrudnić Centałę na jakimś etacie - poinformował nas burmistrz elekt Zenon Grzegorek.
Na pewno nie zostanie on także zatrudniony w starostwie powiatowym i jednostkach podlegających staroście.
Sam Centała milczy na temat swej przyszłości.
proponuję posade DETEKTYWA w nakle potrzebna taka funkcja
Boże, coś Polskę przez tak liczne wieki
Otaczał blaskiem potęg i chwały,
Coś ją osłaniał tarczą swej opieki
Od nieszczęść, które przygnębić ją miały.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Ty, któryś potem tknięty jej upadkiem
Wspierał walczących za najświętszą sprawę,
I chcąc świat cały mieć jej męstwa świadkiem
W nieszczęściach samych pomnażał jej sławę.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Wróć naszej Polsce świetność starożytną,
Użyźniaj pola, spustoszałe łany,
Niech szczęście, pokój, na zawsze zakwitną,
Przestań nas karać, Boże zagniewany.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Jedno Twe słowo, o wielki nasz Panie,
Zniszczyć i w prochy obrócić nas zdolne,
A gdy zasłużym na Twe ukaranie,
Obróć nas w prochy, ale w prochy wolne!
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie: wszystkich złodzieji przetrąć panie
politykow mądrych racz nam wrócić, Panie!
oryginalna lokalizacja wpisu »
Ubolewam isz pan burmiszcz jeszcze nie nawiózł śniegu spod Karpackich gór. Apeluję o pamięć!
oryginalna lokalizacja wpisu »
oryginalna lokalizacja wpisu »
oryginalna lokalizacja wpisu »
Stąd zbędnym jest funkcjonowanie na stacji Nakło dla obsługi podróżnego obiektu ubikacji publicznej.
Również obecnie zagospodarowanie budynku dworcowego przez inne podmioty gospodarcze nie wymaga dla klientów tego zagospodarowania funkcjonowania ubikacji ogólnodostępnej. dobre a jesli ktoś przyjeżdza do nakła ?
oryginalna lokalizacja wpisu »
sara, czy taki masz kaprys czy to wrodzony kompleks aby zasmiecać każde forum na którym pojawiaja sie twoje wpisy ? Lublin to ładne miasto ale widac że wyjątkowo źle wpływa na twoją pustke pomiędzy skroniami...albo twoją ..........przecież to są bieżące wiadomosci
06-12-2006 (16:1
oryginalna lokalizacja wpisu »
Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy i z Komendy Powiatowej Policji w Nakle zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej zatrzymali trzy osoby pod zarzutem fałszowania znaków identyfikacyjnych. Na ślad przestępczej działalności grupy wpadli kilka miesięcy temu, gdy na targowiskach zaczęły sie pojawiać wiertarki z podrobionymi znakami towarowymi znanej firmy. Policjanci zdawali sobie sprawę , że zatrzymywane przez nich osoby to tylko "płotki". Chcieli poznać "mózgi" tej operacji. - Bez problemu rozszyfrowali mechanizm przestępczego procederu. Wiedzieli też, że podrobiony towar wypływał na rynek z Nakła - poinformowała oficer prasowy komendanta powiatowego policji w Nakle mł. asp. Monika Kachel-Wiśniewska.
- Delikatnie podchodzili do sprawy by nie spłoszyć oszustów. Kiedy 29 listopada jednocześnie weszli do trzech nakielskich mieszkań zatrzymali dwóch mężczyzn i kobietę na gorącym uczynku, podczas dokonywania fałszerstwa - dodała. Nadmieńmy, że zatrzymani mężczyźni są w wieku 30 i 45 lat, zaś kobieta ma 59 lat.
To im za pomocą internetu dostarczono partię elektronarzędzi, a wkrótce po tym przesyłkę ze sfałszowanymi znakami towarowymi. Policjanci zatrzymali oszustów w trakcie przyklejania sfałszowanych naklejek na wiertarki.
Z zabezpieczonego materiału dowodowego wynika, że sprawcy zamawiali towar przez internet. Za sprowadzone wiertarki płacili po 30 złotych za sztukę. Sprzedawali je potem pod fałszywą marką po 150 zł za sztukę. Tymczasem sprzęt tego typu od producenta w sklepie kosztował około 250 zł za sztukę. Podczas przeszukania policjanci zabezpieczyli 82 sztuki różnego rodzaju sprzętu, w tym: wiertarki, szlifierki kątowe i piły ręczne oraz opakowania do nich i fałszywe oznaczenia.
- Sprawa ma charakter rozwojowy. Wynika z niej, że sprawcy działali nie tylko w województwie kujawsko-pomorskim, lecz także w Wielkopolsce, na Pomorzu i Podlasiu - wyjaśniła Monika Kachel-Wiśniewska. - Wszystkim podejrzanym postawiono zarzut fałszowania znaków identyfikacyjnych - dodała.
biorą przykład z władzy -a co z dużymi mozgami dobre pytanie
oryginalna lokalizacja wpisu »
oryginalna lokalizacja wpisu »
oryginalna lokalizacja wpisu »
oryginalna lokalizacja wpisu »
Kilka lat temu w Bydgoszczy zawiązały się dziwne układy między ówczesnymi władzami miasta, wywodzącymi się z SLD, a klubem sportowym Polonia. Polonia tonęła w długach, stała na krawędzi bankructwa. Kłopoty nie zaprzątały głów władz klubu, bo w każdej chwili mogli być pewni, że w biedzie nie opuszczą ich władze miasta. Bydgoski ratusz bez żenady spełniał każde finansowe życzenie Polonii. Niezapłacone rachunki? Są pieniądze. Co z tego, że klub je dostaje i rachunków nadal nie płaci, skoro pieniądze idą na organizację bankietów… ku czci władz miasta. Żeby było śmieszniej, Polonia współfinansuje kampanię wyborczą SLD. Niestety, kto inny wygrywa wybory. Ochronny parasol znika.
Bądźmy jednak spokojni – historia toczy się przecież w Polsce i nie może się skończyć tak prosto. Policjanci z Wydziału Przestępstw Gospodarczych Komendy Miejskiej Policji wszczynają dochodzenie. Są pierwsi oskarżeni, następują aresztowania, m.in. dyrektora klubu, skądinąd SLD-owskiego prominenta. Podejrzenia kierują się ku coraz wyżej postawionym osobom tzw. publicznego zaufania. Jaką rolę w topieniu publicznych pieniędzy miał prezydent Bydgoszczy, jaką jego zastępca i niektórzy z pracowników magistratu, którzy z urzędu zajmowali się Polonią? Policjanci są przekonani, że mają wystarczające dowody, by postawić zarzuty włodarzom miasta. Wtedy wybucha afera – kilku podwładnych prowadzącego śledztwo szefa WPG zostaje oskarżonych o wzięcie łapówki od handlarki z bazaru. Szef zostaje zawieszony w czynnościach zawodowych, choć oskarżeni policjanci przyznają, że nie wiedział o ich przestępstwie. Sprawa afery „magistrat – Polonia” przechodzi do Komendy Wojewódzkiej. I natychmiast stopuje: nie ma już nowych zarzutów. W międzyczasie aresztowany dyrektor Polonii wychodzi za kaucją. Czyli: wszyscy o wszystkim wiedzą, ale nikt nie jest niczemu winien.
oryginalna lokalizacja wpisu »
A może jednak? Sprawę podejmują dziennikarze, dowiaduje się o niej cała Polska. Okazuje się, że chociaż można spróbować coś wyjaśnić. Minister sprawiedliwości przekazuje nadzór nad prokuratorskim dochodzeniem Prokuraturze Apelacyjnej w Gdańsku, komendant główny policji zleca kontrolę, która ma wykazać, czy usunięcie policjanta prowadzącego śledztwo nie było prowokacją. Swoje śledztwo kontynuują także dziennikarze.
W reportażu, który został pokazany w ostatnim wydaniu Superwizjera TVN, nasz reporter skoncentrował się na policyjnym wątku afery. Kto podjął decyzję o przekazaniu sprawy z Komendy Miejskiej do Komendy Wojewódzkiej Policji? Kto osobiście stał za odsunięciem od sprawy Krzysztofa Mikietyńskiego, szefa Wydziału Przestępstw Gospodarczych Komendy Miejskiej Policji? Oczywiste jest, że w podobnej sytuacji każdy ma prawo zadać pytanie - jakie było stanowisko przełożonych policjanta? Tym bardziej, jeśli są osoby, które stawiają im konkretne zarzuty. Autor reportażu dotarł do wysokiego rangą funkcjonariusza Komendy Wojewódzkiej, który opowiedział o budzących wątpliwości układach w bydgoskiej policji. Czy jego wersja jest prawdziwa? To mogą ustalić tylko organa sprawiedliwości. Ale skoro takie zarzuty są, to można oczekiwać, że ustosunkują się do nich funkcjonariusze odpowiedzialni za pracę komendy: w programie Superwizjera TVN odniósł się do nich Henryk Tokarski, dziś zastępca komendanta głównego policji, a komendant wojewódzki policji w Bydgoszczy w czasie, gdy Mikietyńskiego odsunięto od śledztwa.
Wiele wskazuje na to, że decyzja o przekazaniu śledztwa policjantom z Komendy Wojewódzkiej zaszkodziła mu, pomogła zaś osobom podejrzanym o niegospodarność w budżecie Bydgoszczy. Autor reportażu usłyszał od szefa Wydziału Prewencji KW, że nie był przygotowany na tę sprawę: gdy miejski wydział składał się z 10 osób, jego – z 3, na dodatek nie tak dobrze w niej zorientowanych. W Bydgoszczy pracuje teraz komisja powołana przez Komendę Główną: pozostaje mieć nadzieję, że kontrola zostanie przeprowadzona rzetelnie.
Na razie jedyną osobą, która ucierpiała wskutek afery bydgoskiej jest… policjant, który postanowił ją rozpracować. Krzysztof Mikietyński nadal pozostaje bez pracy. Czy dla człowieka uczciwego i bezkompromisowego jest jakieś zajęcie w państwie opartym na układach i kulcie nieuczciwości?
oryginalna lokalizacja wpisu »
27. Ofiara ma prawo do mediacji i pojednania ze sprawcą. Ofiara ma prawo wystąpić z taką inicjatywą do prokuratora lub do sądu.
(art.53§3 kk, art.60§2 pkt1, 2 kk, art.46 kk, art.66§3 kk, art.320 kpk, art.339§4, 489§2 kpk).
28. Ofiara ma prawo w sprawach z oskarżenia prywatnego do pojednania i ugody.
(489, 499, 492-494 kpk).
29. Ofiara ma prawo na swój i oskarżonego wniosek do porozumienia się ze sprawcą w kwestii naprawienia szkody lub zadośćuczynienia.
(art.341§3,4 kpk)
oryginalna lokalizacja wpisu »
6. Ofiara ma prawo do bezpieczeństwa i ochrony oraz poszanowania jej życia rodzinnego i prywatnego. Ofiary nie wolno ponownie dręczyć - należy dołożyć wszelkich starań, by uniknęła ona powtórnej wiktymizacji. Oznacza to zakaz wkraczania w prywatność ofiary i jej rodziny ze strony wszystkich, którzy stykają się z nią w związku z popełnionym przestępstwem, w szczególności: przedstawicieli organów państwowych, służb medycznych i socjalnych, mediów.
(art.8 Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności z 1950 r [KE], art.191§3, 20 kpk).
7. Ofiara ma prawo do traktowania ze szczególną troską i powagą przez organy wymiaru sprawiedliwości i organy ścigania. Postępowanie w sprawie powinno być prowadzone tak, by uwzględniać interesy i stan ofiary. Jej przesłuchania winny być: ograniczone do minimum, prowadzone w sposób kulturalny, wolne od opóźnień, odwołań i zmuszania ofiary do wielokrotnego przeżywania na nowo tragedii jakiej doświadczyła.
(art.30 Konstytucji RP, art. 231 kk)
8. Ofiara ma prawo do bezpieczeństwa osobistego, a obowiązkiem Policji i prokuratury jest jej to bezpieczeństwo zapewnić.
(art.14.3 i 15.1 pkt 3 Ustawy o Policji, art. 231§1 kk).
9. Ofiara może zażądać utajnienia swoich danych osobowych.
(art.184 kpk).
10. Ofiara ma prawo domagać się zastrzeżenia danych dotyczących jej miejsca zamieszkania do wyłącznej wiadomości prokuratora lub sądu.
(art.191§3 kpk)
11. Ofiara ma prawo do zachowania anonimowości w sprawozdaniach prasowych, telewizyjnych, w internecie i w innych mediach, dotyczących jej sprawy.
(art.13 pkt.2 Ustawy Prawo prasowe)
12. Właściwe organy państwowe są zobowiązane do przyjęcia każdego zawiadomienia o przestępstwie zgłoszonego przez ofiarę i podjęcia odpowiedniej interwencji. Dotyczy to również sytuacji gdy zagrożenie pochodzi od osoby dla ofiary bliskiej lub gdy ofiarą jest dziecko.
(art.9, 10, 12 kpk. Art.15.1. pkt.3 Ustawy o Policji, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 września 1990 r. (DZ.U. Nr 70 poz.409) w sprawie tryby legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów).
13. Właściwe organy państwowe są zobowiązane do przyjęcia każdego zawiadomienia zgłoszonego przez osobę trzecią i podjęcia odpowiedniej interwencji
(art.304 kpk, 231 kk).
14. Ofiara ma prawo do uzyskania fachowej pomocy: psychologicznej, medycznej, materialnej i prawnej od momentu zgłoszenia naruszenia lub groźby naruszenia dobra prawem chronionego. Oznacza to m.in. prawo do wsparcia psychicznego, prawo do fachowej pomocy psychologicznej i prawnej od momentu zawiadomienia o przestępstwie.
15. Ofiary przestępstw o podłożu seksualnym powinny być przesłuchiwane przez funkcjonariuszy Policji samej płci, a gdy ofiarą jest dziecko przesłuchanie powinno odbywać się w obecności psychologa lub osoby, którą dziecko darzy zaufaniem.
16. Ofiara nie powinna być narażona na dodatkowe dolegliwości wynikające z konieczności kontaktu ze sprawcą czynu niedozwolonego. W sądach powinny istnieć odrębne pomieszczenia dla ofiar przestępstw, by nie były one narażone przed rozprawą na kontakt z oskarżonym, jego bliskimi i znajomymi.
IV. Prawo ofiary jako strony postępowania karnego do wymiaru sprawiedliwości
17. Ofiara ma prawo do swobodnego dostępu do wymiaru sprawiedliwości. Ofiara ma prawo w granicach przewidzianych w ustawie w sposób wolny od jakiegokolwiek przymusu lub oporu kształtować swoje interesy prawne.
(art. 6 KE).
18. Prawo ofiary do pomocy i reprezentacji prawnej powinno być przynajmniej zrównane z prawami przysługującymi oskarżonemu. Ofiara powinna mieć np. prawo do bezpłatnego pełnomocnika, w tych samych przypadkach, w których przyznaje się prawo sprawcy do obrońcy z urzędu.
19. Ofiara w sprawach o przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego może działać jako strona w charakterze oskarżyciela posiłkowego. Od wniesienia aktu oskarżenia aż do momentu jego odczytania w sądzie ofiara może złożyć oświadczenie, że chce działać jako str
oryginalna lokalizacja wpisu »
I. Definicja i zakres uprawnień
1. Ofiarą w rozumieniu Karty jest osoba fizyczna, której dobro prawem chronione zostało bezpośrednio naruszone lub zagrożone przez przestępstwo, a także jej najbliżsi.
(art.115§11 kodeksu karnego [kk], Rezolucja 40/34 Zgromadzenia Ogólnego ONZ z 29.XI.1985, Deklaracja Podstawowych Zasad Sprawiedliwości Dla Ofiar Przestępstw i Nadużyć władzy , pkt. A [ONZ85], art.47 Konstytucji RP, art.49 i art.51§2 kodeksu postępowania karnego [kpk]).
2. Ofiara ma prawo do: (1) pomocy; (2) godności, szacunku i współczucia; (3) wolności od wtórnej wiktymizacji; (4) dostępu do wymiaru sprawiedliwości; (5) mediacji i pojednania ze sprawcą; (6) do restytucji i kompensacji.
(ONZ 85, Art.2 Konstytucji RP, Art.2§1 kpk)
3. Ofiara niezależnie od tego, czy ujawniony został sprawca przestępstwa i czy ma miejsce postępowanie karne (kiedy ofiara uzyskuje status pokrzywdzonego), bądź cywilne (kiedy ofiara uzyskuje status poszkodowanego) oraz niezależnie od więzi rodzinnej łączącej sprawcę i ofiarę winna uzyskać potrzebną jej pomoc prawną, materialną, medyczną, psychologiczną i socjalną.
(art.2, art.31 pkt.1,2; art.32 Konstytucji RP, art.2§1 pkt3 kodeksu postępowania karnego [kpk], art.49§1 kpk).
II. Prawo do godności, szacunku i współczucia
4. Ofiara ma prawo do traktowania jej z godnością, szacunkiem i współczuciem. Do szczególnego przestrzegania tego prawa zobowiązani są przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości, służby zdrowia i służb socjalnych.
(art.47 Konstytucji RP, art.1 ust.2 oraz art.14.3 Ustawy o Policji z 1990 r., Deklaracja o Policji, przyjęta w 1979 r. przez Radę Europy oraz Kodeks ONZ postępowania funkcjonariuszy porządku prawnego (Rezolucja nr 34/169 Zgromadzenia Ogólnego ONZ z 17 XII 1979 r.), art.30 Ustawy o zawodzie lekarza w zw. z art.12 i art.13 Kodeksu etyki lekarskiej z 1993 r, art.8 kodeksu postępowania administracyjnego z 1960 r [kpa]).
5. Nie można przerzucać odpowiedzialności za przestępstwo ze sprawcy na ofiarę. Nie można usprawiedliwiać przestępstwa tradycją, kulturą, stereotypami minimalizującymi winę sprawcy.
oryginalna lokalizacja wpisu »
Mając na względzie:
a) Zagwarantowaną w Konstytucji Rzeczpospolitej przyrodzoną i niezbywalną godność człowieka i obywatela, będącą źródłem jego wolności i praw, które władze publiczne mają obowiązek szanować i chronić (art. 30 Konstytucji RP);
b) Fakt, iż Rzeczpospolita Polska jest państwem prawa, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej, w którym każdy ma obowiązek przestrzegania prawa (art. 2 i art. 83 Konstytucji RP);
c) Zalecenia wypracowane przez międzynarodową społeczność kształtujące politykę postępowania z ofiarami przestępstw, a w szczególności:
- Deklarację ONZ o podstawowych zasadach sprawiedliwości dla ofiar przestępstw i nadużyć władzy z 1985 r.
- Europejską Konwencję o kompensacji dla ofiar przestępstw popełnionych z użyciem przemocy z 1983 r.
- Zalecenia Rady Europy Nr R(85)11 w sprawie pozycji ofiary w prawie i procesie karnym
- Zalecenia Rady Europy Nr R(87)21 w sprawie zapobiegania wiktymizacji i pomocy dla ofiar przestępstw;
oraz
d) rozumiejąc, iż posiadanie prawa oznacza rzeczywistą możliwość korzystania z procedur gwarantujących ich realizację, zwłaszcza gdy są one naruszane lub nie wypełniane;
e) rozumiejąc potrzebę podniesienia kultury prawnej poprzez realną egzekucję praw obowiązujących;
f) kierując się dobrem ofiar przestępstw oraz chęcią pomocy i naprawienia doznanej przez nie krzywdy
oryginalna lokalizacja wpisu »
Nie potwierdziły się plotki jakoby miał on otrzymać jakąś posadę w urzędzie gminy lub w jego jednostkach. - Nic nie wiem o tym bym miał zatrudnić Centałę na jakimś etacie - poinformował nas burmistrz elekt Zenon Grzegorek.
Na pewno nie zostanie on także zatrudniony w starostwie powiatowym i jednostkach podlegających staroście.
Sam Centała milczy na temat swej przyszłości.
proponuję posade DETEKTYWA w nakle potrzebna taka funkcja
oryginalna lokalizacja wpisu »
Otaczał blaskiem potęg i chwały,
Coś ją osłaniał tarczą swej opieki
Od nieszczęść, które przygnębić ją miały.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Ty, któryś potem tknięty jej upadkiem
Wspierał walczących za najświętszą sprawę,
I chcąc świat cały mieć jej męstwa świadkiem
W nieszczęściach samych pomnażał jej sławę.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Wróć naszej Polsce świetność starożytną,
Użyźniaj pola, spustoszałe łany,
Niech szczęście, pokój, na zawsze zakwitną,
Przestań nas karać, Boże zagniewany.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie!
Jedno Twe słowo, o wielki nasz Panie,
Zniszczyć i w prochy obrócić nas zdolne,
A gdy zasłużym na Twe ukaranie,
Obróć nas w prochy, ale w prochy wolne!
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie: wszystkich złodzieji przetrąć panie
politykow mądrych racz nam wrócić, Panie!
oryginalna lokalizacja wpisu »
oryginalna lokalizacja wpisu »
oryginalna lokalizacja wpisu »